Columns

Brexit-buit – column Hans Biesheuvel – Telegraaf

Column Hans Biesheuvel, Telegraaf 30 november 2017

Brexit-buit

De eerste Brexit-buit is binnen. Het fel begeerde medicijnagentschap, EMA, komt naar Amsterdam. Het bewijs dat het vertrek van de Britten uit de EU ook kansen oplevert. Een mooi resultaat, maar het is nu aan ondernemers om die kansen te pakken. De EMA brengt namelijk niet alleen banen en hotelovernachtingen mee, maar een heel ecosysteem voor groei.

Nederland wordt hét land voor zorg-gerelateerde onderzoeken, congressen en ondernemingen. Met goede plannen en slimme samenwerkingen kunnen onze bedrijven, start-ups en onderzoeksinstellingen hier op in spelen. Dit betekent zichtbaarheid, nieuwe netwerken en groeimogelijkheden.

In het kielzog van het agentschap komen vele farmaceutische en zorgbedrijven naar Nederland. Dit levert niet alleen werk voor onderzoekers, advocaten en accountants op, maar ook voor schoonmakers, cateraars en de mensen die de nieuwe vestigingen mogen (ver)bouwen.

Ondernemers die gaan zitten wachten tot het agentschap hier is, zullen de boot missen. Nu is het tijd voor een proactieve houding. Maak je plan, sla de handen ineen en ga actief de boer op. We hebben nog een kleine twee jaar de tijd, die moeten we gebruiken. Als we nu kansen pakken dan profiteert niet alleen de Amsterdamse horeca maar heel Nederland van de Brexit-buit.

 

Brexit-buit column Hans Biesheuvel

Previous post

Position paper: Wendbaar en ondernemend MBO zorgt voor broodnodig talent

Next post

Ondernemers met rentederivaten in de steek gelaten door banken én toezichthouder - Persbericht

No Comment

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *