NieuwsPodcastTe gast

ONL podcast: waarom is Intellectueel Eigendom belangrijk?

Intellectueel Eigendom is de kroon op je werk. Onder die naam start vandaag een bewustwordingscampagne. ONL-oprichter Hans Biesheuvel sprak erover met Odilia Knap van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat én met twee ondernemers: Michelle van Geer van Secrid en Rik Vegter van Undiemeister.

De podcast is hier terug te beluisteren:

Soundcloud

Spotify

Apple

 

Campagne

Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat Mona Keijzer lanceert vandaag de campagne ‘Intellectueel Eigendom: de kroon op je werk’. Deze campagne benadrukt het belang van Intellectueel Eigendom (IE) voor Nederlandse ondernemers en biedt ondernemers handvatten om hiermee hun ondernemerspositie te versterken. Slechts 2% van de Nederlandse ondernemers heeft hun IE-rechten geregistreerd. En dat terwijl uit onderzoek blijkt dat de inkomsten gemiddeld met 20% stijgen als een merk, model octrooi of kwekersrecht is geregistreerd. De campagne ‘Intellectueel Eigendom de kroon op je werk’ is in het leven geroepen door een samenwerking van vijf partijen: het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, OCNL (Octrooicentrum Nederland, onderdeel van RVO – Rijksdienst voor Ondernemend Nederland), BOIP (Benelux Office for Intellectual Property), KVK (Kamer van Koophandel) en de Raad voor plantenrassen.